czwartek, 16 sierpnia 2007

http://www.enneagram.pl

Trójka w skrócie

Trójka jest energiczna, ekstrawertyczna, ufna swoim możliwościom, zawsze dążąca do osiągnięcia konkretnego celu.

Jak postępować ze mną
    * pozostaw mnie samą gdy pracuję
    * oceń moją pracę szczerze ale nie osądzaj mnie i nie bądź przesadnie krytyczny
    * zawsze mów mi gdy jesteś dumny ze mnie lub podoba Ci się moje osiągnięcie
    * nie obciążaj mnie negatywnymi emocjami
    * mów mi, że lubisz być obok mnie
    * pomóż mi utrzymać otoczenie, przyjazne i spokojne

Co lubię w byciu trójką
    * jestem optymistyczna, przyjacielska i radosna
    * służę dobrze rodzinie
    * szybko się otrząsam po porażce i od razu wyruszam by zmierzyć się z kolejnym zadaniem
    * jestem dobrze poinformowana, zawsze wiem co się wokół dzieje
    * jestem kompetentna i umiem wykonywać pracę tak aby można ją było szybko zakończyć
    * umiem motywować ludzi

Co jest trudne w byciu trójką
    * nie lubię ludzi nie kompetentnych i takich, którzy nie potrafią sprostać nawet prostemu zadaniu
    * strach przed byciem niedostrzeganym lub byciem uważanym za kogoś bez żadnych sukcesów
    * porównuję się i niezdrowo rywalizuję z ludźmi, którzy potrafią zrobić coś lepiej ode mnie
    * zakładam maski i oszukuję, by zaimponować innym
    * zawsze chce być na szczycie i w centrum zainteresowania. To jest bardzo męczące
  
Trójka ze skrzydłem cztery: 3w4 - "Profesjonalista"

Trójka z tym skrzydłem, może mniej zwracać na to jaki wizerunek prezentuje innym, lub ten wizerunek może być bardziej subtelny. Bardziej zwraca uwagę na to jak sama widzi ten wizerunek. Skrzydło cztery daje trójce nieco introwertyzmu, nie co głębszy wgląd na to kim się jest, a nie kogo się innym pokazuje. Może oceniać się bardziej na poziomie własnych dokonań artystycznych i socjalnych, a nie tylko niepopartym niczym wizerunkiem. Skłonność rywalizacji z innym, jest przesłaniana przez rywalizację ze sobą. Trójka chce być lepsza dla własnej satysfakcji. Zdrowe skrzydło daje motywację do pracy nad samym sobą. Nadal lubi wyzwania i rywalizacje ale praca dla innych staje się znacznie ważniejsza.
Gdy trójka z tym skrzydłem jest w stresie, zadręcza się z powodu niepowodzeń lub niekorzystnego wizerunku. Staje się też zarozumiała, zaczyna innych oskarżać o bycie "prostego stanu" skoro nie doceniają tego co trójka robi. Bez sensu zaczyna konkurować z innymi aby udowodnić swoją wyższość. Może też zachowywać się snobistycznie, naśladując sposób życia innych pragnąc zaimponować grupie osób, która jej imponuje. Prywatnie, może popadać w dramatyzowanie i zwątpienie. Niestabilne emocje i częste zmiany nastrojów.

Słynne trójki ze skrzydłem cztery: David Bowie, Nora Ephron, Sylvester Stallone, Sting, Meryl Streep, Andy Warhol, Richard Gere, Barbra Streisand.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz